LinkedIn rullar ut Business Manager

I augusti 2022 meddelade LinkedIn att de lanserar ett helt nytt “Business Manager” för annonsörer.

Vad är Business Manager?

LinkedIn Business Manager är en ny plattform som gör det enklare för organisationer att hantera personer, annonskonton, sidor och företag från en gemensam plats. För stora annonsörer och byråer som marknadsför över flera annonskonton och sidor ger Business Manager en central syn över alla annonskonton och sidor och erbjuder sömlös kontroll över dem.

Värt att notera är att Meta (Facebook) lanserade sin Business Manager-plattform redan 2014, så vi tycker verkligen det är på tiden för LInkedIn!

Exempel på funktioner i LinkedIn Business Manager:

  • Visa och hantera team, annonskonton, sidor och affärspartners från den centrala instrumentpanelen. 

  • Enklare hantering och kontroll av administratörsuppgifter som behörigheter och fakturering.

  • Möjligheten att dela och uppdatera matchade målgrupper över annonskonton.

Såhär säger LinkedIn - “Vi byggde Business Manager tillsammans med er, våra B2B-kunder, i åtanke för att hjälpa er att maximera effektiviteten, så att ni kan skapa och genomföra engagerande kampanjer som skär genom en trång marknad utan extra kostnad.” - LinkedIn.

Fler funktioner - Under de kommande veckorna lanserar LinkedIn även fler funktioner för kreatörer på sin plattform. Användare kommer att kunna lägga till en klickbar länk direkt på sina bilder och videor för att driva trafik till webbplatser eller andra resurser, oavsett om de är på eller utanför LinkedIn. Funktionen påminner om länkar på instagram stories.

LÄS MER hos TechCrunch: 2 Minuter

Är du nyfiken på Vekst och hur vi kan hjälpa er skapa effekt med marknadsföringen? Kontakta oss

Föregående
Föregående

Användandet av Google Analytics olagligt, enligt Danska Dataskyddsmyndigheten.

Nästa
Nästa

Tre tips för att förbättra er SEO