Re-think Digital Marketing
2 dagar, Göteborg, Online
10 600 SEK exkl. moms fysiskt
9 600 SEK exkl. moms digitalt
Om utbildningen.
Som marknadsförare står vi inför de största förändringarna vi sett de senaste 10 åren. Hur ser framtiden ut utan cookies och pixlar? Vad mäter vi då och hur säkerställer vi resultat? Hur säkerställer du som jobbar med mediainvesteringar att er budget spenderas på det bästa sättet och hur utvärderar du nivån och expertisen på externa byråers leverans?
Under dessa två fullpackade dagar kommer du att få insikt i hela det digitala ekosystemet. Vi kommer att beröra alla viktiga byggstenar och aktuella utmaningar för att organisationen skall kunna ta vara på möjligheterna som dagens digitala landskap erbjuder. Vår fokus ligger på att skapa effekt, värde och konvertering för er organisation.
På Vekst arbetar vi dagligen med komplexa affärsutmaningar inom strategi och marknadsföring för några av Sveriges och Nordens största företag. I den här utbildningen har vi samlat och konkretiserat all kunskap och alla lärdomar för att du skall kunna applicera dem direkt i er organisation.
Highlights
Tydlig översikt på hela det digitala ekosystemet samt hur du nyttjar dess möjligheter, tillvägagångssätt och potential i företagets marknadsföring.
Skapa en konkret digital strategi för att kunna planera, implementera samt mäta effekt av digitala aktiviteter. utvärdera möjligheter, hitta områden där man kan hitta effekt.
Förståelse för vilka omvärldsförändringar som påverkar den digitala marknadsföringen och hur vi skall tackla komplexa affärsbeslut som påverkar lönsamheten.
Trygghet i att ge en rekommendation baserad på data rörande affärsbeslut kring till exempel ökad trafik, konvertering, försäljning och ROAS.
Hur digitala beteenden ser ut hos individer och företag, samt hur du använder detta till din fördel för att skapa effekt för din affär.
Möjlighet att utbyta erfarenheter med andra i liknande roller och situationer.
Nästa kursstart:
Online - 18 - 19 September 2024
Avgift & Information
2 heldagar, 09:00 - 16:30. Fika och en god lunch ingår för alla fysiska kursstarter.
10 600 SEK exkl. moms, fysiskt på plats
9 600 SEK exkl. moms, online
Boka Rådgivning
Inte helt säker på vilken utbildning som är rätt för dig? Lämna dina uppgifter så hör vi av oss! Vi hanterar självklart dina personuppgifter enligt GDPR och Veksts Integritetspolicy.
Re-think Digital Marketing är designad för dig som har erfarenhet inom marknadsföring och vill använda den kunskapen för att nyttja potentialen i hela det digitala ekosystemet. Utbildningen passar även dig som vill bli bättre på att kravställa och utvärdera digitala leverantörer.
Utbildningen är utformad för att passa både dig som arbetar B2B och B2C. Exempel på roller: Marknadschef, Marknadsförare, Produktägare, Försäljningschef, Teamleader eller Projektledare.
Dagsschema.
-
09:00 - 09:45 Introduktion & Webbpsykologi
09:45 - 12:00 Fundament inom digital marknadsföring
Digitala ekosystemet
Datadriven marknadsföring
Digitala mål
Agilt förhållningssätt
12:00 - 13:00 Lunch
13:00 - 14:00 Taktisk plan & den digitala kundresan
14:00 - 14:30 Framtidens digitala innehåll
User Genterated Content
Community & att arbeta autentiskt
Nästa generationens plattformar
14:30 - 16:30 Digitala aktiviteter
Casefokuserad eftermiddag där vi djupdyker i möjligheterna
-
09:00 - 10:30 Övningscase Digital Strategi & Kanaler
10:30 - 11:30 Marknadsföring i en värld utan cookies
11:30 - 12:00 Konverteringsoptimering
Att skapa stor förändring genom små förändringar
12:00 - 13:00 Lunch
13:00 - 14:30 Introduktion till digital analys & Google Analytics 4
14:30 - 16:00 Att kravställa och utvärdera digitala leverantörer
Content-leverantörer
Analys & Performance Marketing-leverantörer
Interna krav på försäljningsavdelning
16:00 - 16:30 Summering och avslut
Sagt om utbildningen
“Som beställare av media- och kommunikationstjänster fick vårt team en uppskattad insikt och förståelse för hur de digitala processerna fungerar i praktiken. Det gör oss till en såväl bättre beställare som kravställare mot våra leverantörer och banar väg för ett bättre samarbete.”
— Johannes Öberg, Försäljningschef PEAB Bostad AB
“Helnöjda! Vekst utbildning för vårt nordiska team gav oss en helhetssyn på digital marknadsföring. Kombinationen av teori och praktisk övning i olika aktiviteter har gjort att vi känner oss trygga med att nu själva aktivera digitala kampanjer istället för att alltid låta byråer göra jobbet.“
— Jennie Walther, Nordic Marketing Manager, Electrolux Professional
-
Co-founder Vekst.
Max Wimnell har över 12 års erfarenhet av digital marknadsföring. 2015 lanserade han strategi och marknadsföringsbyrån Vekst tillsammans med Peter Stopp. Max är digital strateg i grunden och älskar komplexa affärsutmaningar. Om du inte hittar Max framför en whiteboard, så letar han ny cykel för långdistans.
Föreläsare.
Våra föreläsare jobbar till vardags som digitala strateger och rådgivare till Veksts kunder. De älskar att utbilda och dela med sig av sin kunskap.
-
Digital Strateg.
Josefin jobbar som Digital strateg och analytiker. Hon har en mångårig erfarenhet av digital marknadsföring/analys inom B2B och B2C i allt från lokala startups till globala företag. Det absolut roligaste med jobbet, enligt Josefin? Analys av digitala aktiviteter med målet att optimera för att skapa ännu större effekt. När hon inte jobbar så spenderar Josefin halva sin tid med att ge sig ut på vandringar och halva sin tid med att resa.