Spännande utveckling för Google-plattformen DV360.

Köp av Digital Out Of Home (DOOH) placeringar kan nu göras via programmatiska mediaköp!

.

Utvecklingen innebär att traditionell DOOH kan kombineras med digitala kanaler, vilket gör att du som marknadsförare kan nå ut till en stor grupp människor på ett snabbt och effektivt sätt. Dessutom har du allt från strategi till rapportering och optimering på ett och samma ställe.

Vad skiljer detta från traditionell DOOH?

Marknadsförare kan på samma sätt som med en traditionell annons utanför hemmet nå människor baserat på information om skärmens plats. Den stora skillnaden nu är flexibiliteten att kunna ändra programmatiskt. Detta gör att en restaurang till exempel kan annonsera på en skylt under lunchtimmen och senare marknadsföra ett event på samma skylt.

Hur mäts resultaten?
Annonsen mäts genom en visningsmultiplikator som uppskattar antalet personer som kan ha sett annonsen. Denna uppskattning är inte baserad på en individs data, men hjälper dig som annonsör att mäta effekten av deras digitala kampanjer på ett korrekt sätt. På samma sätt som andra typer av displayannonsering mäter vi visningar, snarare än konverteringar för den här typen av annonser då målet är awareness.

Vilka är de främsta fördelarna med utvecklingen?

DOOH ger varumärken med ett internationellt fokus möjligheten att nå sin globala publik med ett enda verktyg. Det är flexibelt och tillåter varumärken att köra olika versioner baserat på plats och tid.



“Genom att göra vårt sortiment tillgängligt i DV360 har det blivit möjligt för marknadsförare att planera och optimera alla digitala kanaler på ett ställe. Det ger varumärken mer kontroll, vilket kan förbättra varumärkes- och prestandamått. “

- Dom Kozak, Head of Programmatic JCDecaux UK

Läs mer om utvecklingen hos Google: 3 Minuter



Är du nyfiken på Vekst och hur vi kan hjälpa er skapa effekt med marknadsföringen? Kontakta oss



Föregående
Föregående

GDPR: Dataöverföring till USA - nytt avtal ger hopp om en ny lösning.

Nästa
Nästa

Djupdyk i algoritmen: Så funkar Metas inlärningsfas