LinkedIn för B2B - Masterclass

1 dag, Online
4 900 SEK exkl. moms, online

Om utbildningen.

En fullspäckad heldag för dig som vill arbeta mer effektivt med organiskt innehåll och betald marknadsföring på LinkedIn. Under kursen kommer du att lära dig hur du sätter upp kampanjer och skapar träffsäkra målgrupper, hur du ökar chansen att få större organiska räckvidd och hur du analyserar era betalda och organiska insatser.

Efter kursen kommer du att få en ökad förståelse för hur LinkedIn kan användas för att stärka ert företags positionering och föra målgruppen längre fram i kundresan. Målet med kursen är att du ska känna dig trygg i kanalen och med er LinkedIn strategi, för att lättare kunna utvärdera och utveckla er närvaro.

Highlights

  • Kundresan. Många gånger behövs flera kontakter innan mottagaren är redo att konvertera. Under kursen går vi igenom samspelet mellan varumärkesbyggande och konverteringsdrivande insatser och hur dessa direkt kan kopplas till LinkedIn.

  • Målgrupper. LinkedIn är en relativt dyr kanal att annonsera i. Därför blir det extra viktigt att nå ut till rätt personer. Identifiera din målgrupp och skapa spetsiga, nischade målgrupper för dina kampanjer.

  • Innehåll. För att nå ut genom bruset behöver vi skapa relevant och intressant innehåll. Få med dig praktiska tips på vad du bör tänka på när ni skapar både organiska inlägg och betalda kampanjer.

  • Algoritmen. Förståelse för hur LinkedIns algoritm fungerar och hur du kan använda den till din fördel.

  • Uppsättning. Steg-för-steg genomgång av hur du sätter upp en kampanj från start till mål i Campaign manager.

  • Utveckling. Bli bättre på att förstå och utvärdera effekten av er digitala marknadsföring på LinkedIn.

LinkedIn Masterclass är designad för dig som arbetar operativt eller strategiskt med marknadsföring och vill få en djupare förståelse för hur B2B företag kan få ut så mycket som möjligt utav LinkedIn.

Kursen riktar sig till dig som dels kommer arbeta operativt med organiskt och/eller betald annonsering, och dig som arbetar med övergripande varumärkesstrategi och branding. Exempel på roller: Marknadschef / Marknadsförare, Kommunikatör, Webbredaktör, SoMe ansvarig etc.

Aktuella datum


Online - 4 September 2024

Avgift & Information

1 heldag, 09:00 - 16:30.
4 900 SEK exkl. moms, online

Inte helt säker på vilken utbildning som är rätt för dig? Lämna dina uppgifter så hör vi av oss!

Dagsschema.

  • 09:00 - 09:45 Introduktion till plattformen LinkedIn

    09:45 - 12:00 Strategi, målgrupp & innehåll

    • LinkedIns möjligheter och begränsningar

    • Målgruppsanalys & målgruppsuttag ur plattformen

    • Innehåll och drivkrafter

    • Anställdas roll i er spridning på LinkedIn

    • Kundresan: Varumärke vs konvertering

    12:00 - 13:00 Lunch (Ingår för fysiska kurser)

    13:00-14:00 Producera träffsäkert organiskt innehåll

    14:00 - 16:00 Lyckas med er betalda annonsering

    • Introduktion – Campaign manager

    • Skapa träffsäkra målgrupper

    • Uppsättning av kampanjer

    16:00 - 16:30 Utvärdera för att utvecklas - KPIer och analys

Sagt om kursen:

 

“Utbildningen med Vekst gav oss ett viktigt avstamp i att på riktigt arbeta med digital marknadsföring. Vi kan stolt säga att vi efter utbildningen jobbar dagligen med de digitala verktygen och det är tack vare Vekst som verkligen gav oss en förändring.“

— Jennie Walther, Electrolux Professional

“Som företag uppskattar vi verkligen att ett skräddarsytt upplägg anpassat för våra team och vår affär, blir mycket bättre gehör och igenkänning.“

— Tanja Hemmilää, Volvo Trucks AB

Föreläsare.

Våra föreläsare jobbar till vardags som digitala strateger och rådgivare till Veksts kunder. De älskar att utbilda och dela med sig av sin kunskap.

  • Senior Performance Marketing Specialist.

    Jonna jobbar som Senior Performance Marketing Specialist. Hon har flera års erfarenhet av digital marknadsföring med fokus på avancerade uppsättningar, optimering och analys i diverse kanaler. På jobbet tycker Jonna att det är extra kul att arbeta med kampanjplaner och framtagande av målgrupper då hon menar att ett bra förarbete är en förutsättning för bra resultat. När Jonna inte jobbar så hittar du henne på en uteservering i solen med sin stickning i famnen.

  • Senior Digital Strateg.

    Petter är senior digital strateg med 10 år i branschen. Under dessa år har han byggt upp en gedigen erfarenhet inom allt från innehållsproduktion till digital marknadsföring och analys för såväl stora som mindre företag inom både B2B och B2C. På jobbet brinner Petter starkast för att förstå beteenden och skapa effekt utifrån den förståelsen. När han inte jobbar så är chansen att stöta på Petter störst på en löparstig i skogen.

Osäker på vilken kurs som är rätt för dig? Hör av dig så hjälper vi dig!

Anmälan LinkedIn för B2B.

 
 

Har du fler frågor? Kika på vår FAQ, eller kontakta oss på academy@vekst.se, eller ring +46 703 70 49 67!